• Пра нас
  • Кантакты
  • Пісьмовыя і электронныя звароты

Пісьмовыя і электронныя звароты

Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб рэгламентуецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь:

Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў"

Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 года № 433-З “Аб асновах адміністрацыйных працэдур” Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 2 ад 27.12.2006 "Аб мерах па далейшай дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату"

Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 14.01.2005 № 2 “Аб удасканаленні работы з насельніцтвам”

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў"

Пры накіраванні звароту ў дзяржаўныя органы і арганізацыі варта кіравацца Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў", у адпаведнасці з падпунктам 1.1 пункта 1 якога звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, а таксама юрыдычных асоб, незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган або іншую арганізацыю яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:

  • у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных (падсправаздачных) ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных (падсправаздачных) рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання і дзяржаўным арганізацыям, падпарадкаваным Ураду, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаных у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах;
  • у іншых дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых органаў або арганізацый.

Рашэнне названых арганізацый па звароту можа быць абскарджана ў вышэйстаячы ў адносінах да іх у адпаведнасці з падпарадкаванасцю (падсправаздачнасцю) дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (далей - вышэйстаячы орган).

У сваю чаргу, рашэнне вышэйстаячага органа па звароту можа быць абскарджана ў судзе.

Акрамя таго, Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў" зацверджаны Пералік дзяржаўных органаў, іншых арганізацый, адказных за разгляд зваротаў па сутнасці ў асобных сферах жыццядзейнасці насельніцтва, які носіць інфармацыйны характар.

Вышэйстаячым органам у адносінах да дзяржаўнай установы “Рэспубліканскі навукова-практычны цэнтр анкалогіі і медыцынскай радыялогіі імя М.М. Аляксандрава” з'яўляецца Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь: 220010, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск, вул. Мяснікова, 39, тэл.:+375 (17) 222-65-47, minzdrav.gov.by

Патрабаванні, што прад'яўляюцца да пісьмовых зваротаў грамадзян

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў", Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 303-З “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мовах.

Пісьмовы зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен утрымліваць:

  • назву і (або) адрас арганізацыі, альбо пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы);
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
  • пісьмовыя звароты юрыдычных асоб у абавязковым парадку павінны ўтрымліваць:
    • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;
    • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
    • выкладанне сутнасці звароту;
    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
    • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.
  • тэкст звароту павінен паддавацца прачытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
  • да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
  • у зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці), дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.

Ананімныя звароты, гэта значыць, звароты заяўнікаў, у якіх не пазначана прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яго месца знаходжання, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак пра злачынства, якое рыхтуецца, здзяйсняецца, або здзейсненае злачынства.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней 1 месяца.

Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, згаданы ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў ".

Застаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

  • выкладзены не на беларускай або рускай мовах;
  • не ўтрымліваюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адраса яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
  • утрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
  • утрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
  • падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах зваротаў работніка да наймальніка, а таксама іншых зваротаў, у дачыненні да якіх заканадаўчымі актамі ўстаноўлены iншы парадак іх падачы і разгляду;
  • утрымліваюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • пададзеныя паўторна. Калі зварот ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для паўторнага разгляду.

Электронны зварот у РНПЦ АМР імя М.М. Аляксандрава накіроўваецца на адрас электроннай пошты oncobel@omr.by

Дыягностыка

Лячэнне

Для грамадзян
Рэспублікі Беларусь:
   oncobel@omr.by
+375 (17) 389-99-00
+375 (17) 389-99-10

Для замежных грамадзян:
   info@omr.by
+375 (17) 389-96-03
+375 (17) 389-97-01
iconfinder viber 386738  iconfinder 37 social 2609571

   Twitertelegram